تاثیر اظهارات امروز روحانی بر بورس
نوشته شده توسط : سعید باطنی

 

تاثیر اظهارات امروز روحانی بر بورس / کدام نمادهای بورسی بیشتر متاثر می شوند؟

تاثیر اظهارات امروز روحانی بر بورس / کدام نمادهای بورسی بیشتر متاثر می شوند؟

ساعتی پیش رئیس‌جمهور در سخنرانی خود اعلام که قیمت دلار واقعی نیست و باید کاهش یابد اما قیمت دلار در زمان سخنرانی حسن روحانی روندی صعودی گرفت. ریزش دلار چه تاثیری بر بازار سهام دارد؟ افت قیمت دلار چقدر محتمل است؟ ثبت نام در بورس افزایشی است ؟

صبح امروز اولین قیمت‌ دلار در بازار آزاد حدود ۲۰۰ تومان کمتر از آخرین قیمت دیروز بود. فروش سهام عدالت بیشتر شده است . این روند کاهنده ادامه یافت و حتی نرخ به ۲۵ هزار و ۲۵۰ تومان هم رسید اما ساعاتی پیش رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت قیمت ارز را رو به کاهش عنوان کرد و جالب اینکه  بعد از گفته‌های رئیس جمهور مسیر حرکت دلار دوباره صعودی شد. حالا سئوال اینجاست که با توجه به سیگنال برخی کشورهای خارجی در رابطه با آزادسازی بخشی از منابع بلوکه شده ایران، وعده دلار ارزان حسن روحانی چقدر محتمل است؟ و د نهایت اینکه کاهش قیمت دلار چه تاثیری روی بازار سرمایه خواهد گذاشت؟

ثبت نام بورس چه می شود ؟ 

فرهاد جوانمردی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با نظر روحانی در رابطه با کاهش قیمت دلار گفت: کاهش قیمت دلار نظر رئیس جمهور است اما با توجه به کسری بودجه، معوقات دولت، رشد فزآینده نقدینگی و تورم احتمالی بودجه سال آینده و … من نرخ خیلی پایین‌تری به شکل پایدار برای دلار نمی‌بینم و احتمالا فقط جلوی سرعت رشد قیمت دلار گرفته شود.

این کارشناس در رابطه با آزادسازی برخی از منابع بلوکه شده ایران از سمت کره‌جنوبی گفت: منابعی که قرار است آزاد شود یک میلیارد دلار است که عدد کوچکی است و نمی‌تواند کاهشی در قیمت ارز ایجاد کند.

این کارشناس در رابطه با نمادهایی که از کاهش قیمت دلار تاثیر زیادی می‌پذیرند گفت: کاهش قیمت دلار در شاخص یک میلیون و ۱۸۰ هزار واحد نمی‌تواند تاثیر زیادی بر روند نمادهای ارز محور داشته باشد اما در صورت کلی نوسان قیمت ارز بر نمادهای پتروشیمی، پالایشی و گروه‌های صادرات محور تاثیر خواهد داشت. و دریافت کد بورسی افزایشی است یا کاهشی ؟





:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-سرمایه گذاری -سهام بنیادی - سرمایه گذاری بورس- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: